Publikoval: Admin | 27. decembra 2009

Ubytovanie myší

Myš je sa uspokojí skoro s akýmkoľvek príbytkom. Je však pre ňu nudné mať akvárium s kolieskom, miskou a domčekom. V tomto prípade sa z vašej myšky stáva doslova ,,točiaci maniak”.Myška sa zobudí naje sa, ide behať do kolieska, ide spať a na druhý deň to isté. Možno si poviete že jej to nevadí, ale istotne by ste neboli ani vy spokojný, keby ste každý deň robili presne to isté…

Ubytovanie myší:

KLIETKA

Na trhu sú tisíce a tisíce rôznych klietok. Nie každá klietka je však pre myšku dobrá.  Medzery medzi mriežkami by nemali byť väčšie ako 7,5 mm, inak by mohla myška ujsť. Pri výbere klietky musíte dávať pozor aj na to, aby z nej netrčali všeliaké drôtiky ktorými by sa myška mohla pozerať alebo akýmkoľvek spôsobom si ublížiť. Pred tým, ako klietku myške kúpite, by ste ju mali
najskôr vidieť. Podľa mňa sa oplatí investovať aj do drahšej klietky, aby bola klietka kvalitná, pretože rôzne lacné klietky, môžu mať farbené mriežky z farby, ktorá je pre myšku jedovatá. 40 cm dlhá a 50 cm vysoká by mala byť klietka pre jednu myšku. Klietky širšie ako 50 cm pre jednu myšku nie sú vhodné, pretože myška by sa cítila v takom veľkom priestore sama. Pre 2 myšky by mala byť klietka 50 cm široká a 50 cm vysoká. Môže byť aj väčšia.


AKVÁRIUM

Ďaľšia možnosť ako ubytovať myšku je ubytovať ju v akváriu. Je to však troška zložitejšie, pretože akvárium musíte zakryť aby myška nevyskočila.Veľkosť akvária by mala byť taká istá ako veľkosť kliekty. Akvárium je nutné zakryť!!!


BOX

Veľa ľudí chová myšky v boxe. Nie je to nejlepšie ale myška sa v boxe chovať dá. Rozmery sú stále tie isté.


Príslušenstvo

Ako iste viete, myšky radi po všetkom lozia, všetko okusujú… Preto im musíte zaobstarať také bývanie, kde svoje prirodzené vlastnosti si myška môže cvičiť a zdokonalovať. Z mojej vlastnej skúsenosti odporúčam radšej kúpiť klietku. Moje myšky milovali šplhanie po lankách. Tak som si kúpila obyčajný špagát, zaviazala som ho hore na klieku (veľmi pevne, aby myška pri šplhaní nespadla) . To si však neviem predstaviť v akváriu..Klietka musí obsahovať: domček. kolotoč, misku, napájačku, niaky tunel, preliezku a ďalšie rôzne doplnky…Môžete tam dať rôzne roličky do toaletného papiera….




Responses

  1. mozem chovat dve mysky v akvarku s rozmermi cca 30x40x30 (vyska,dlzka,sirka)?

    • Myslím že pre dve myšky to bude malé…

  2. Ahoj vadí ak mám myšku v klietke ktorá má medzery medzi mriežkami 1 cm ??? Nemôže mi odtiaľ utiecť ?

    • Ahoj samozrejme môže utiecť je to dosť pravdepodobné, odporúčam kúpiť inú klietku.

      • alebo potom: ja som mala celoplastovu klietku pre skrecka. Boli moc velke medzery, tak som to trosku obalila pletivom, ktore islo tak, aby nik odtial nemohol utiect.

  3. ja chovám myš volne v izbe,,za skrinou ma domcek a jedlo jej dávam pred skrinu a počas dna alebo noci beha volne po izbe ale velmi daleko sa jej nechce max par metrov od skrine; netrusí, je čistotná má svoj záchodik

  4. Chcela by som sa spýtať, či by som mohla chovať môjho myšiaka Winnetoua v tejto klietke: http://zvierata.bazos.sk/inzerat/6323458/klietka-pre-hlodavce.php
    Prosím, rýchlo odpíšte…

    • ak niesu hore medzery medzi mriežkami veľké, tak môžeš

      • Ďakujem veľmi pekne 🙂

      • A keď sú 1cm, tak to už asi utečie však??? 😦

      • áno…

  5. kupil som mojej myske novy domcek strasne sa jej paci a ma s neho radost je fakt skvely….

  6. ja ich mam v plastovom boxe. mAl som andulku a z tejto skusenosti som zvolil box, lebo zviera ked je v klietke vyhadzuje skoro vsetko von a hrabe a skace a prasi ATD ATD.. su to tri mysky a box je asi 56x39x20 staci ne..? a vetranie .?!..ked som doma maju otvoreny poklop takze su ako v akvarku.a na vecer zatvaram,..

  7. Ahojte,
    ja nechovám ešte myšky ale chcela by som vedieť, ako je možné aby sa myška prestrčila cez 1cm otvor.My máme škrečka a činčilu, a činčila má otvor 1,5cm a keď to porovnám že by myška mala sa cez to prestrčiť tak nwm, keby to bolo 1cm.Skutočne neviem :/ Ja by som chcela pre myšku vytvoriť vlastnú klietku, ale máme iba to 1cm pletivo a potom také ako keby ,,látkové”, a to látkové je menšie….Nemá niekto také malé pletivo??????

  8. v železiarstve,rozličny tovar kupis take stvorcove pletivo cca 0,5x 0,5 a cez to sa nedostane je pevnejsie len ho musis spravit tak aby sa mys neporanila

  9. a cim mam na noc zakryvat akvarko? 🙂

    • Napr. knihami, nejakou doskou…

  10. Ahojte, mam taku otazku. Ak ste mali mysky (mate) v klietke neokusuju ju? Mala som totiz skrecka ktory klietku okusoval aj ked mal drievka a ine veci na hryzenie, a hluk bol neunosny hlavne v noci. Ake su vase skusenosti? za odpoved dakujem 🙂

    • To záleží od myšky, možno bude okusovať, možno nie, ale v noci vydávajú hluk aj napájačkou, kolieskom… Takže akvárium tiež veľmi nepomôže…

  11. ked som mal kralika tak som mal ten isty problem celu klietku my okusal aj ked tam mal “hračky”.teraz pri mysiach taky problem nemam.vsetko načo by dosiahly som dal mimo klietky a čas od času im tam hodim niečo s čim sa budu hrat papierovy kapesník,rolku od wc papiera atd

    • To nie je dobrý spôsob chovu, radšej ich na noc daj do inej izby… Niečo na hranie by mali mať v klietke stále…

  12. možem mat dve myšky v akvarium s rozmermy 50cm,30cm,25cm ? dlzka,širka,vyška?

    • určite je to akurát

  13. ahoj mám jednu myšku v akvarku s kritom a akvarko má víšku-24cm ,
    dlžku-39cm, a šírku-19cm je to dobre a chcem sa opítať ešte že moja miška ma v akvarium len pilini pit jesť a postem mam jej tam daj aj niečo ine na hranie?

  14. nemala som este mysku ale mam trpaslicieho skrecka a ma tam koliesko, rolku a rolku na snurke zavesenu, rebrik aby sa mohla hrat. 😀


Pridaj komentár

Kategórie

