Publikoval: Admin | 1. januára 2010

Vonkajšie parazity

Myši môžu trpiet na rôzne ektoparazity (všenky, roztoče,blchy). Niektoré spôsobujú len svrbenie, iné však môžu prenášat choroby, alebo cicaní krvi zviera oslabit. Veľa zvierat má všenky a roztoče. Myš by mala byt inhed ošetrená prostriedkom od veterinára alebo chovateľských potrieb. Asi 2 alebo 3 týždne treba myšku držat izolovane, od ostatných myší.

Všenky sedia v srsti alebo na koži, živia sa čiastočkami kože alebo srsti. Prejavujú sa svrbením. Myš sa škriabe na na tele vznikajú holé miesta, dochádza k červenaniu kože a nakoniec i ku vzniku exémov, niedeky dokonc až krvácajúcich rán. Bez ošetrenia dôjde k slinému oslabeniu imunity, a myš nakoniev hynie na zápal pľúc.

Roztoče sa často objavujú pohromade. Sú veľmi nepatrné a okom nie sú vidiet.  Spôsobujú exémy a tvorbu chrást v oblasti úst, nosa auší. V tažkých prípadoch dochádza k infekciám, ktoré ohrozujú život a sú tažko liečiteľné.

Moja rada- Ak je vaša myška napadnutá roztočmi, len sa NIKDY nevzdávajte! Liečba roztočov je veľmi dlhá, a zložitá, ale ak sa budete snažit, tak sa vaša myška vylieči. Moje myšky už mali roztoče, liečba trvala 3 mesiace….

Blchy a vši sa u myší vyskytujú vzácne. Sú týmito parazitmy napadnuté, šrkábu sa a kúšu. Pri silnom napadnutí môžu utrpiet slinú stratu krvi ktoré vedie k infekciám.

Responses

  1. Ahoj, prosim o radu. Dostala som krasnu bielu mysku(moja prva) Pises tu o vonkajsich parazitoch, ktore podla vsetkeho napadli aj moju mysku. Bola som uz aj u veterinara, ten mi dal pripravok, ktorym mam mysku raz do tyzdna nastriekat. Stalo sa, dokonca som zacala vystriekavat aj akvarko. Veterinar mi poradil, aby som skusila davat namiesto pilin papier. Stalo sa, no myska sa stale skrabe. Ma zasiahnute najma usi a krk. Zialbohu nemozem povedat, ze by sa to po dvoch tyzdnoch zlepsilo. Preto prosim o radu, kedze si pisal/a, ze liecba trva dlho, prosim o co najviac rad. Nerada by som o mysku prisla. Vopred dakujem!

  2. Ahoj,
    liečba mojej myšky trvala 3 mesiace, bolo to dlhe… Robila som to iste co ty, viac sa vlastne uz asi ani neda. Velmi treba dbat na cistotu akvarka. Viac ti uz neporadim lebo neviem co… 😦 dufam ze sa tvoja myska uzdravi

  3. Dakujem za bleskovu odpoved, tak skoro som ju fakt necakala 🙂 Vsimla som si, ze ma aj ine vykaly. Ked som mysku dostala, mala male, zeleno-hnede vykaly, no teraz akoby viac pospajanych dokopy a su cierne. Neviem, ci to je kvoli jedlu alebo to moze mat nieco spolocne s tym skrabanim…Davam jej krmivo od firmy Vitapol a vola sa to Karma. Neviem no..ak mi vies poradit, budem vdacna 🙂

  4. No snažím sa odpovedať čo najrýchlejšie a za málo 😉
    Tie výkaly môžu byť dobré znamenie. To krmivo som istý čas dávala myškám aj ja, je celkom dobré. A zelené výkali to neznie dobre… Boli také hneď ako si myšku kúpila?

    inak aktivovala som ti konto 😉

  5. Ahoj, nemam nikoho, kto by o myskach nieco viac vedel, nikto v mojom blizkom okoli ich nechova, preto som vdacna, ze sa mam s kym o tom porozpravat. Mas krasne stranky! 🙂
    Ked som mysku dostala, ( teda, ja stale hovorim, ze mysku ale on je to podla vsetkeho chlapak 🙂 ) bola som pri zoznamovani neraz obdarena o krasne male zelene 😀 Teraz su tie vykaly cierne a nevedela, ci to je dobre alebo nie…

    Mozno to vyznie hlupo ale ake konto? Neviem, ci mam dakovat alebo nadavat 😀

  6. No na Slovensku nieje veľa chovateľov myší… A ďakujem za pochvalu 🙂

    Zelené výkaly istotne znamenajú nejakú chorobu čiže už keď si myšku kúpila tak musela byť chorá. Čierne sú správne. Teraz ti zostáva len čakať či jej tie kožné problémy zmiznú alebo nie…

    Registrovala si sa, že? No tak ak áno, tak som ti aktivovala konto (účet), čize môžeš aj pridávať príspevky atď. Čiže nadávať nemusíš 😉

  7. Ahoj, to som znova ja. Zacinam byt skutocne zufala 😦 Mysiak sa stale skrabe, ziadne zlepsenie nevidim. Zacina mat vyrazne vytrhane, rozdrazdene, krvave miesta pred usami. Usi uz takmer nema..kedze si ich stale skrabal, proste mu ta jemna koza odpadla..ma asi polovicu z usi !!! 😦 To, co mu este z usi zostalo su v podstate chrasty. vcera som ho dala do spechovacieho kuta a skusila som ho trochu pooblievat vlaznou vodou s nadejou, ze to zaberie ako kupel…ja neviem… tvoja myska bola na tom rovnako? toto sa mi uz fakt nezda…cistim akvarko fakt precizne, piliny mu tam este stale nadavam, nechavam mu tam papier, stale ma cerstvu vodu…
    Co sa tyka vykalov, od tej doby ,co je u mna sa zmenili na spravnu farbu, zerie, pije…

    Co sa mi este trochu nezda, ze zacal skakat na mieste, akoby dostal elektrosok… to robil, ked som ho dostala ale to by som celkom chapala (nove prostredie, pripadne strach) ale teraz uz nema dovod. Neviem, ak by si mi vedela este dako poradit, budem velmi vdacna..fakt zacinam byt zufala.

    • aj moj sa škrábe,a veterinár povedal že má asi roztoče..ale čo ma zaujalo,že tiež skáče akoby dostal elektrošok.. ale až po tom čo som ju začala kúpať..predtým nič také nerobil.. tiež som z toho zúfalá,a hlavne preto,že idem preč na 10 dní,a kamarátka sa mi bude oňho starať..chcela som ísť ešte raz k veterinárke,no už to nestíham.. stašne sa o ňho bojím..ale myslím,že neprežije..:/:(

  8. Ahoj… Je mi to ľúto 😦
    Moja myška bola na tom podobne, no az tak moc sa neskrabala. Noo a to ze to myska robila, nemusi byt len z noveho prostredia, a v podstate by ani nemalo byt, ved ked je myska v novom domove tak moze byt malatna, utahana atd… cize najpravdepodobnejsie bola chora ked uz si ju dostala…
    Ako tak rozmýšlam napadlo ma, ci si rozmyslala nad alergickou reakciou na nejakú zložku potravy? Čo presne myšičke dávaš? Skús niečo zo zeleniny alebo ovocia vysadiť- ak jej to dávaš, ak nie, taak môže to byť naprikad alergia na napr. čistiaci prostriedok s ktorým čistíš klieku a pod… Skús porozmyslat nad touto volbou a potom sa prosim ozvi 🙂
    Dufam ze sa tvoja myšička udzravi

  9. Ahoj, rozmyslala som na tou mojou myskou cely den…krmim ho krmivom Karma od Vitapolu, on je hrozne vyberavy a polovicu z toho ani neje…takze moc vysadit nemam co, cerstvu zeleninu ani ovocie mu davat nemam, to mi povedal veterinar. Nechovam ho v klietke ale v akvarku. Kazdy druhy den, mu cistim akvarko, vystriekam ho horucou vodou..popripade pouzijem trosku cifu, znova ho poriadne vyplachnem a vystriekam ho tym sprejom, co mi dal veterinar. Necham to uschnut a potom tam mysiaka vlozim..neviem, robim nieco zle? 😦

  10. Noo podľa toho ako to opisuješ nerobíš nič zle… 😦
    Prepáč ale tak fakt netuším čo s tvojou myškou môže byť… Dlho som nad tým rozmýšľaľa, ale okrem tej alergie ma nenapadlo nič, možno len genetická choroba ale to je veľmi nepravdepodobné, genetické choroby sa takto nezvyknú prejavovať, čiže ma už nič iné nenapadá…

  11. Ahoj, to som znova ja. Pisem v podstate len cisto informativne, aby ludia a v neposlednej rade aj ty, vedeli co vsetko som uz s mojou chorou myskou absolvovala. Od veterinarky som dostala sprey, ktory podla vsetkeho mojej myske znacne zavaril. Postupne si zoskrabala kozusok z krku a co je najhorsie, zoskrabal si usi. Takze z neho nie je ziaden krasavec. je to uz mesiac aj nieco a vobec sa to nezlepsuje! Mysi teraz uz nedavam ziadnu podstielku, akvarko som vymenila za klietku, davam mu pit kupovanu vodu a kupem ho v repiku. Naviac si myslim, ze to tiez nie je dvakrat najlepsie volba, pretoze po kupeli si do toho stale drape a zase si to len drazdi! K veterinarovi som chodila tento tyzden skoro kazdy den na injekcie..absolutne to nezabera! Naviac mysku musim stale vlacit so sebou, z coho je desne unaveny, pretoze nemoze cez den poriadne spat! Som strasne nastvana na veterinara, pretoze mi oznamil: ” Mysi su velmi nepreskumane zivocichy a neviem, co vasej mysi je!” Mam svoju mysku rada, je to moja prava..ale vyhadzovat peniaze len tak von oknom fakt nemozem! Ked som pisala, ze som zufala, nevedela som o kolko dalej sa este moze zufalost prehlbit! NAviac kazdodennym “ublizovanim” sa ma mysiak zacal aj bat… Teraz ma poslali na nejaky vyter tej rany ale ja nato uz nemam nervy a ani peniaze. Naviac mam pocit, ze sa mu to taha dalej po chrbte…jedine co ma este napada, ze by mohlas existovat nejaka bylina, ktora ma antibakterialne ucinky ale neviem o nej (nevies nahodou?). Dalsie, co am este napadlo je, ze by som mu to mohla natierat Bepantenom, je to krem na suche, podrazdene miesta, ktory je vytvoreny na cisto prirodnej baze…myslis, ze je to hovadina? podla vsetkeho, by to mysiak cistenim sa, dostal do tela..nechcem aby mi hned otrcil kopyta 😦 😦 😦 Nikto mi nevie poradit! 😦

  12. Ahoj… Chúďa myšička 😦
    O takej byline neviem, prepáč… Ak je ten Bepantenom čisto na prírodnej báze môžeš to skúsiť, len neviem či to pomôže. Môj názor je jednoznačný- myšku dať bohužiaľ na eutanáziu… Neviem či jej niekto dokáže pomôcť, a ako iste vieš myška sa trápi. +Keď poriadne nespí, je to zbytočné trápenie…
    Je ešte jedna možnosť, zájsť za nejakým veterinárom kvalifikovaným na malé hlodavce aj keď neviem u akého si bola, a neviem s kadiaľ si aby som ti mohla poradiť nejakého dobrého.

  13. Ahoj

    asi som sa zle vyjadrila..myska nespi, pretoze ho stale prenasam v taske, ktora sa hybe, takze je z toho unaveny, ked nema klud. V klietke spi ako zabity a ma normalny rezim. Prespi cely den a vecer sramoti o stosest, rano sa zobudim a vidim spust, co po sebe zanechal 🙂 kazdy druhy den sa okupeme, potom ho vyutieram s vatou a strasne sa mu zapacila, takze som mu ju nechala ako podstielku. Je to len skuska, neviem, ci to je spravne..snad mu to neublizi, jest ju som ho nevidela. A co sa tyka tej veterinarnej kliniky, bola som na klinike pre male zvierata, kam zrejme mysky patria (:?,glshga?) MOzno skusim ist este k nejakemu inemu veterinarovi, no velmi sa mi mysiaka nechce tahat so sebou rano, ked su uz mrazy, celym mestom, autobusom..dokonca chodi zadarmo na prednasky na vysoku skolu..:D to proste ziadna mys nezazila..a z toho je unaveny. Samozrejme, ak by som videla zhorsenie, zacnem premyslat o tom, co si teraz pripustat nechcem. Budem ho proste kupat, kupat a dufat, ze bylinky zaberu. Nasla som dake antibakterialne, protiskrabacie, protizapalove, na ekzemy..takze mam co skusat, kym ho mam 🙂 Dakujem za odpisanie…

  14. Aha ok, tak to môžeš skúsiť držím palce 🙂

  15. Ahoj,
    moja myška ma už par dni červene okolo ňufaka a sa jej to tiahne až k ušiam a ma to na oboch stranach. Nevieš z čoho by to mohlo byť?

    • ahoj, chuda myska 😦 pozri choroby na tejto stranke a ked sa to nezlepsi zajdi k veterinarovy……viac ti ja neviem poradit…mozno admin

  16. Zájdi k vetovi…

  17. mojej myske vypadavala srst aaaaaaaaaa zdochla mi co jej mohlo byt?

  18. Ahoj prosím ŤA O POMOC ! Mojej myške som našla dnes parazity a sú to také malé biele až neviditeľné húsenice a sú maličké. Našla som mu aj na srsti vajíčka . okúpala som ho a striekla sprejom proti parazitom. Len potrebujem vedieť či máš s tým skúseností lebo sa o môjho Mikiho veľmi bojím. ďakujem vopred.

    • no ono to mohly byt svoly (neviem ci to je dobre) potom este vycisti klietku a miesto pilin daj papier staci z novin.ked to neprejde tak veterinar to istí.a este skriabe sa alebo ma nejake chrasty?

      • No ja som mu dezinfikovala celú klietku a všetko som vyčistila, odstránila som hobliny a dala čistý toaletný papier. Teraz ho každý deň kúpem v roztoku proti parazitom a dávam mu taký sprej raz denne. Škrabe sa ale málokedy a našla som mu chrasty a bolo ich asi 2-3 a to na chrbte a na krku a trochu za ušami.

  19. pomaha mu to?takto na dialku laicky typujem svrab alebo svoly.hobliny mu este nedavaj a skus dezinfikovat vsetko s cim prichadza do styku.

    • Ano to robím a ten roztok mu veľmi nepomáha ale včera som mu objednala jeden veľmi dobrý roztok, ktorý mi poradil zverolekár a zistili sme že to sú roztoče a už ich aj ubúda. Tá liečba bude možno dlho trvať ale mne e to jedno. Mne na ňom veľmi záleži. 🙂

      • ako to je dolezite ono to je dlhy boj drz sa a aj tvoja myska

  20. Ahoj, mam dve krasne satenove mysky a po prichode z dovolenky som zistila, ze sa strasne skriabu, samicka ma poranenie na chrbte asi zo skrabania, po celom akvarku behaju malilinke tvory ktore su plne krvi po rozpuceni… snazim sa im vsetko vycistit, ale asi bude treba nejaky pripravok aj na mysky aplikovat… aky? za pomoc dakujem

    • Vezmi svoje myšky k veterinárovi a on ti poradí akú liečbu potrebujú. Klietku vydezinfikuj niečim silným a nechaj ten dezinfekčný prostriedok pôsobiť asi 5 minút. Veľa šťastia .

  21. co znamenaju malinke tvory?
    neostomosan
    Dávkovanie:
    Psi: k umývaniu, namáčaniu a postriku povrchu tela je potreba použiť roztok Neostomosan sol. riedený v pomere 1:200.
    V prípade výskytu bĺch a vší je nutné aplikovať riedený prípravok na celý povrch tela a vystriekať búdu psa. V záujmu opakovaného výskytu bĺch je potreba ošetrenie po 2-3 dňoch zopakovať.
    Kliešte sú zneškodnené v priebehu niekoľko hodín.
    Ošetrenie proti sarkoptovému (kožný) a otodektovému (ušný) svrabu musí byť aplikované v 10-dennom intervale, pokiaľ nie sú dve nasledujúce vyšetrenia negatívne. K liečbe otodektového svrabu je potreba roztok aplikovať priamo na bradavičky vo vonkajšom zvukovode. Ošetriť obe uši. Ušný boltec je vhodné znovu ošatriť po 7 dňochUpozornenie:
    Vyhnúť sa kontaktu s kožou. Prípravok sa nesmie dostať do očí. Horľavá látka. Udržujte mimo dosahu detí. Toxická látka pre včely a ryby. Nekontaminovať vodu prípravkom alebo použitými nádobami pred ich zneškodnením. Pri postriku okolia zabráňte kontaktu zvierat s okolím.
    alebo PEROXYDERM sampon-Odporúčané použitie:
    Pri podozrení pyodermií, akné, seborrhoa oleosa, pri preležaninách, pri demodikóze do kúpeľov, pred aplikáciou antiparazitík u psov a mačiek.

    Dávkovanie:
    Prípravok naniesť na dobre navlhčenú srsť a robiť masáž pokožky tak aby sa šampón dostal až na kožu a prišiel do styku s postihnutým miestom a vtierame 5-10 minút. Šampón spláchnuť dôkladne čistou vodou. Prípravok aplikovať každý druhý deň poprípade až siedmy deň podľa potreby a poškodenia kože. popripade sa opytaj v lekarni alebo u veterinara

  22. Ja mám myšku, prekonala jeden pôrod a odhadujem,že má asi rok. Vidím na nej zmeny v správaní,dokonca ma už kusla. 😦 Pod zadnou labkou má mokvajúcu škvrnu, je aj krvavá. stále si do toho kuše… a vidím, že sa všade škriabe, a dokonca si s nohou lezie do ucha. má to už dva dni, má prísť veterinár. moje psy len teraz prekonali svrab, prosím, pomôžte mi! 😦 Moja Cheesey …. Nechcem,aby sa jej niečo stalo, prosím!

  23. Ahojte, ja neviem co mam robit. Mam mysiacika veterana uz ma viac nez 2 roky, no teraz sa mu na tele zacali objavovat bezsrste miesta a skriabe sa nie niak brutal ze do krvi ale skriabe. Aj by som ho dacim okupala ale nejde to lebo uz sa mi neda chytit do ruky. Oslepol a teraz vsetkych kuse lebo sa boji tak neviem co mam robit. Prosim ak viete poradte mi nejako.

  24. to co popisujes by mohol byt svrab.mas 2 moznosti-bud vetrinar a starat s o neho alebo ked spominas ze je slepy tak to ukončit.na ten svrab sa da kupit taky samppon,vodicka ale zas musis ho chytnut.

  25. no prave to ze je to nemozne, idem mu posledny krat ukazat ako ho milujem, na eutanaziu… :/ ked to pisem placem…. jedine ze ho postriekam neostomosanom ma napada ako posledne riesenie. kupim ho a uvidim ako to zaberie

  26. vela stastia a napiš ako to dopadlo

  27. pomôžte mi mojej myske sa na srsti objavili nejake hnrde chrobačiky a vyzeraju ako cerviky co mam robit ??

  28. http://www.bbvet.sk/odborne_texty/parazit_ochorenie_koze.html mali by to byt svoly.popripade skoč s nou veterinarovi.

  29. ja prave ze nemam kedy s nou chodit k veterinarovi lebo byvam daleko od mesta a tu veterinara nemame …….. a keby som s nou nesla mohla by mi zdochnut ??

    • zo svolamy som sa stretol u morčiat.ony ako kusu mysky tak tie su nervozne,nespia poriadne a vysiluju sa.a tam je ten problem.ci može zdochnut na tie parazity to neviem ale ide o tu unavu ktoru malokedy zvladnu.

  30. neviete mi poradit co by som jej mala kupit ??? prosiiiim ja to velmi potrebujem

    • vyhod jej piliny,piesok alebo čo používaš.dezinfekciou poumyvaj klietku nezabudni ju poriadne oplachnut vodou koli myske.ako podstielku je daj par stranok novín.alebo ju skus dat na par dni do inej klietky.a ked sa pytas co kupit jedine antiparazitný sampon,sprej ale taky co možes dat na zvierata

  31. dakujem za radu

  32. ako sa darí myske?

  33. ahoj.nedávno som našla mojej myške Snowymu maličké hnedé húsenice.Skúmala som ich s kamoškou pod mikroskopom a lupou.Majú v sebe krv.Nastriekali sme ho repelentom.Urobili sme dobre či ako?

  34. Ahoj potrebujem niečo súrne vedieť… Môžu tie roztoče prejsť z myšky na človeka??? Ďakujem

  35. Našiel som malú mišku a lezú po nej niake malé chrobáčiky, a neviem čo to je.

  36. Ďakujem

  37. Ahoj, mam mysiaka a vsimla som si, ze nejako hlasno dycha, obcas kycha (?) Zacalo mu cervenat aj oko ale pred mesiacom ho mal zapalene, tak sa to mozno vratilo. Nema vsak z jezenu srst… Srst ma peknu. Prosim o radu
    K veterinarovi mozem ist az v pondelok, lebo dnes uz nie je otvoreny a zajtra nieje vobec. Dakujem za akukolvek pomoc 🙂

  38. no skoda a neviete aky maju myši ine vykali

  39. Mojej bielej myske sa zacali robit chrasty pod ockom,myslela som,ze je to nejaky zapal tak som jej prikladala harmancek,trosku to preslo a zrazu sa to rapidne zhorsilo,cele oci az k nufaku ma cele doskrabane az do krvy 😦 neviem co dalej…druha mys pri nej je uplne v poriadku,len ta biela..


Pridaj komentár

Kategórie

