Publikoval: Admin | 24. októbra 2010

Prechladnutie

Pri prudkom kolísaní teplôt, prievanu alebo nadmernej vlhkosti myši často prechladnú. Existuje neškodné nachladnutie, ktoré sa dá ľahko vyliečiť umiestnením klietky do miestnosti bez prievanu pri teplote okolo 20 °C.

Oproti tomu veľmi nebezpečné a nákazlivé je ochorenie, ktoré zo začiatku vyzerá ako neškodné prechladnutie ale môže zničiť celé chovy. Pôvodci choroby patria k mikrobaktériám, ktoré vyvolávajú veľmi nákazlivé ochorenia. Zvierata sa navzájom infikujú kýchaním a dotykmi. V tomto prípade sa jedná o infekčný katar dýchacích ciest, pri ktorom sa prejavujú príznaky ako:  pisklavé dýchanie, väčšinou s nádchou a slziacimi očami.Infikované zvieratá posedávajú zhrbené v kúte, majú naježenú srsť a dokonca niektorým aj vypadáva srsť. Nos stále viac opuchá a dych je stále namáhavejší. Skoro všetky postihnuté jedince hynú, pretože proti tomuto ochoreniu dosiaľ neexistuje žiadny účinný liek.  Inkubačná doba je približne 10 až 14 dní, potom sa choroba prejavý a potom sa rýchlo zhoršuje a pre zvieratá je šanca na prežitie len malá.

Responses

  1. moja myška dostala ten infekční katar dýchacích ciest vážne sa nedá nič robiť aby mi neskapala? Lebo ja mám 2 myšky a tú chorú som dala do druhej klietky aby sa tá zdravá nenakazila. Spavila som dobre?

  2. Jasné urobila si to najlepšie čo si mohla, infekčný katar je mimoriadne nákazlivý, ale keď si ich oddelila tak by sa tej druhej nič nemalo stať. Po manipulácií s nakazenou myškou si však poriadne umy ruky keď budeš chytať druhú myš.

  3. Chcem sa spýtať,ked moja myš vydáva take divné zvuky,čo je s ňou?..ako keby škriekala

    • Môže to byť horespomínané prechladnutie, alebo len také škriekanie ako robili občas moji.. take kč kč kč kč alebo ako to mám opísať…. to je neškodné ale také že uuuch alebo že šššššššš to už je problém….

  4. hm asi mam presne ten isty problem.. prvej to mala jedna mlada myška..a ta druha to ci od nej chytila..alebo ked sa niekedy doma vetralo tk prechladli..a je možne že ked budu viac pri radiatore ..budu viac pri teple im to pomože?..

    • Pri radiatore asi nie, to by im zas bolo teplo. Zapezbeč, aby neboli v prievane alebo chadnej miestnosti.

    • no presne toto som hladal na tejto stranke…..moja robi tiez take zvuky typu…..kč….kč……..ale nie furt iba sem tam…taze to je v pohode?a este jedna vec ked som ju dneska isiel chytit doruky tak mi nahlas zapistala a dokonca niekolko krat na kazdy dotyk…ale ked som ju pustil a pobehovala som ju hladkal a vsetko tak nic…a potom ked som ju zasa isiel dat do akvarka tak zasa zacala nahlas pistat…..co to moze znamenat?

  5. Ten katar to je sposobene prechladnutim ?

    • Katar je v podstate závažnejšia forma prechladnutia… čiže vlastne áno.

  6. Moja myška je stale na jednom mieste,má zježenú srsť a na uškach má červené stopy od krvy. Ked dýcha,tak tak,že celé teličko sa jej hýbe,ako keby sa mu ťažko dýchalo. Myslíte si že je prechladnuta?

    • Ahoj veľmi prechľadnutá :(…
      Určite.Toto nieje u myšý normálne.

  7. poradte ti co mam robit

    • Musíš povedať ako a s čím ti mám pomôcť.

  8. čo je mojej myši ak kýcha ?

    • stávalo sa to aj mojej myške že kýchala stačilo vetrať izbu každý deň aspoň 10 minút a skús jej meniť podstielku aspoň 2 krát do týždňa potom by to malo prestať 🙂


Pridaj komentár

Kategórie

